Sidor: 250
ISBN: 9789178614271
Goodreadsbetyg: 3.50
Disa arbetar som ekonom på ett byggbolag i Stockholm. Hon känner sig åsidosatt och utanför på arbetet, och lika ensam på fritiden. När en nyanställd kollega värderas högre än Disa är måttet rågat och hon säger upp sig. Hon säljer sin lägenhet och spontanköper en gård vid sjön Sommen för pengarna. På gården tänker hon starta ett Bed & Breakfast, men det är inte så lätt som hon har trott att få turister att hitta till gården. Hon måste vara kreativ och påhittig för att lyckas och upptäcker snart att det inte heller är det lättaste att hantera vare sig älgar eller akvarellmålning eller grannbonden med de glittrande ögonen. Med Sommar vid Sommen bjuder författaren Camilla Dahlson på ett härligt feelgood-äventyr. Det här är första delen i serien om Sommen.

En härlig sommarberättelse som fick mig att skratta många gånger. Det roliga är att Disas liv påminner så mycket om mitt eget egentligen. Nu känner jag mig inte ensam och har inga ytliga vänner och trivs i mitt rätt monotona liv, men det är klart att jag också drömmer om att satsa på något liknande. Bara flytta iväg och göra något nytt. Tyvärr har jag ingen lägenhet värd miljoner att använda mig av, men jag kan åka iväg och renovera en gård ändå!

Camilla skriver på ett lättsamt och underhållande sätt som gör att jag sträckläste ut boken på en gång. Disa är en minst sagt uppfinningsrik person, men hon gör det verkligen inte lätt för sig! Jag tycker att det var ett lite lamt slut, men ändå tillfredsställande så jag ser verkligen fram emot att läsa mer om Sommen! Till hösten så kommer fortsättningen; Vinter vid sommen!

Tack Lind & Co för det fina recensionsexemplaret!