Falling for trouble
Originaltitel: Falling for trouble
Sidor: 323
ISBN: 9789198409710
Goodreadsbetyg: 3.50
När hans kärlek för hennes gamla hemstad är stark och hon bara vill komma därifrån, är deras romans dömd att misslyckas? Liam är bibliotekarie och älskar den lilla staden på den amerikanska östkusten där han bor. Han älskar vänligheten, nyfikenheten och det livfulla biblioteket i stadens mitt där han också jobbar. När Joanna återvänder till staden blir hon samtalsämnet på allas läppar. Hon väcker spänning, förtjusning och åtrå. Åtminstone hos Liam. Joanna trodde aldrig hon skulle behöva komma tillbaka till sin tråkiga hemstad igen. Hon hade skivkontraktet med sitt rockband inom räckhåll och skulle ta Los Angeles med storm, tills skivbolaget drog tillbaka kontraktet och hennes farmor bröt benet. Dessutom springer hon in i Liam, allas favoritbibliotekarie, vart hon än vänder sig. Han är ju charmig, har god musiksmak och synen av honom i löparshorts är synnerligen distraherande. Med Liam i närheten blir kanske tillvaron i den lilla staden inte så tråkig trots allt.

Den här fristående boken i serien “Kärlek på bibliotek” börjar bra, men jag fastnar inte riktigt för karaktärerna annat än farmodern. Den manlige huvudpersonen, Liam, känns lite som en groupie som är smått besatt av Joanna. Sexiga bibliotekarier i all ära, det känns inte som om de har tillräckligt mycket gemensamt. Det resulterar ofta i en söt förälskelse och ingen himlastormande kärlek som håller flera år framöver. Märks det att jag gillar episka kärleksromaner där par är villiga att dö för kärleken? Med det sagt så tycker jag om den här lättsamma sortens romance också, det är underhållande och mysigt att lyssna på. En bok man kan unna sig, likt en sötsak till helgen. Sen älskar jag bibliotek, så ett plus enbart för det!