Med hälsning från Båstad
Originaltitel: Med hälsning från Båstad
Sidor: 301
ISBN: 9789113083155
Goodreadsbetyg: 3.77
Äntligen är det dags. Linda ska lämna sina konspirerande kollegor och flytta till London för att börja ett nytt jobb på ett av Europas största livsstilsmagasin. Hon har jobbat hårt för att nå hit och även hennes annars så svårimponerade mamma verkar nöjd. Men när jobberbjudandet dras tillbaka i sista stund står hon plötsligt utan jobb i både London och Stockholm. Linda drabbas av fullständig panik och berättar inte för någon vad som har hänt, utan fortsätter låtsas att hon ska flytta. Bara hennes pojkvän Frank och hennes bästa vän Helena får veta sanningen. Men vart ska hon ta vägen? Ett litet hörn av ett födelsedagskort visar räddningen. Hennes moster i Båstad! Visserligen en moster som hon inte känner och som hennes mamma brutit kontakten med tjugofem år tidigare, men vem kommer att hitta henne där? Planen är perfekt. I Båstad står tennisveckorna för dörren och Linda dras med i festligheterna. Men ju mer hon lär känna sin moster och sina nyfunna vänner desto mer går det upp för henne att allt inte är riktigt lika härligt som det verkar. Varför bröts kontakten med mostern? Och varför ringer aldrig Frank?

Det här är verkligen en bok som har det perfekta receptet för en bra sommarfeelgood! Den innehåller familjehemligheter, en resa till en nygammal plats, nya vänskaper och ny kärlek. Årets mest somriga och väldesignade omslag vinner den nog också! Det är skönt med en bok som har lite av varje. Även för oss som inte är så sportintresserade (men spelade mycket tennis som liten) så blir det spännande att läsa om tennisveckan i Båstad, men jag var mer förtjust i journalist-delen ärligt talat. Linda är en ganska ytlig person i början av boken, som verkar bry sig mer om sitt anseende än sitt välmående, men tack och lov så växer hon som person genom bokens gång. Jag tycker verkligen om alla karaktärer (utom Frank som jag inte förstod mig på alls) och platsen verkar vara helt underbar, så det kanske blir en resa dit någon gång 🙂

Tack till Jenny och Norsteds förlag för det fina recensionsexemplaret!