25 Days 'til Christmas
Originaltitel: 25 Days 'til Christmas
ISBN: 9789151500614
Goodreadsbetyg: 3.60
Varje lördag i december säljer Kate julgranar utanför ett varuhus - på chefens order klädd som "sexig tomtenisse". Lönen är dålig, hon fryser och vill mycket hellre vara hemma med sonen Jack. Hon vill att de ska få en riktig jul i år. En glad jul. En sådan som de alltid firade tidigare, innan Jacks pappa dog. Vad Kate behöver är inget mindre än ett julmirakel, om hon så ska behöva styra upp det själv. Trots att Kate planerar tiden fram till jul in i minsta detalj kan hon inte råda över det oväntade. Och när stans ensammaste mamma stöter på stans ensammaste man, den sorgsne och vackre Daniel, finns det kanske en chans att rädda julen för dem allihop ... Följ Kate, Jack och Daniel i en nedräkning varje dag fram till jul! Ett julmirakel om dagen är en serie i fyra delar. Del 1.

Den här lilla ljudboken kom ut i fyra delar på Storytel i julas. Jag väntade dock tills alla avsnitt fanns ute innan jag började lyssna. Det var nog bra, för även om jag gillar att läsa i avsnittsform så vill jag inte vänta på nästa del. Jag gillade verkligen Kate och alla karaktärer i hennes omgivning med undantag av en viss chef…

Personligen har jag svårt att läsa om föräldrar med yngre barn i böcker, då fokuset givetvis alltid hamnar på barnen och barn är ofta rätt generiska tills de kommer upp i en viss ålder. Men jag gillade verkligen Jack och att läsa om hans svårigheter och personlighet var lite som att läsa om min egen barndom, då jag hade mycket problem i skolan på grund av min aspergerdiagnos.

Jag gillade tyvärr inte uppläsaren då hon fick de engelska karaktärerna att låta som Göteborgare och då tappade hela den mysiska engelska känslan som jag tror författaren ville förmedla.

Jag hade nog hellre läst denna på engelska, men i det stora hela så är det en läsvärd bok i juletid.