Sidor: 411
Format: Inbunde, Ljudbok
ISBN: 9789188801067
Goodreadsbetyg: 3.30
Ett omaka par, en attraktion omöjlig att motstå, förbjuden kärlek. Denna laddade debutroman bjuder på passion i kittlande miljöer. Charlotta Kvist är advokat på en av Stockholms mest framstående byråer och kämpar för delägarskap och revansch. Ignacio Vargas sitter i ledningsgruppen på ett stort klädföretag och brinner för hållbarhetsfrågor. När de möts på en bar blir de genast attraherade av varandra. Vad de inte vet är att de står på motsatta sidor i en stor rättstvist som båda är fast beslutna att vinna. De går emot alla regler genom att ens träffas, att inleda en relation får absolut inte hända. Ändå kan de inte stå emot varandra. Men är de verkligen beredda att riskera allt de kämpat för?

Med Falla fritt så får jag ofrivilligt lite flashbacks till Ally McBeal-tiden då det var sexigt med advokater. Jag älskar att läsa om konflikter mellan två parter som sedan blir ett kärlekspar, det gör det hela än mer hett och spännande. Själva boken i sig är så pass välskriven och känns så autentisk att jag sitter och tänker: “fan, vad bra det här är!” något jag inte gör särskilt ofta ärligt talat.

Det jag tyckte lite extra bra om med Falla Fritt var att det i sexscenerna inte nämns något om sexet i tidigare förhållanden. Det fanns ingen jämförelse med andra partners, vilket var skönt att slippa som omväxling. Det är mest fokus på Charlotta och Ignacio precis som det ska vara!

Som ett stort fan av advokatserier, som exemplet ovan och Law & Order (mest SVU) så vet man att verkligheten inte alltid är lika dramatisk, men Heléne får verkligen till det i Falla fritt! Helt enkelt en romance med en ordentlig story som jag verkligen rekommenderar till alla! Jag längtar redan till jag får läsa nästa bok av Heléne!

Tack Lovereads för det fina recensionsexemplaret!