Ett litet steg på vägen
Originaltitel: Ett litet steg på vägen
Sidor: 301
ISBN: 9789113098906
Goodreadsbetyg: 3.85
Ibland måste man resa bort för att hitta hem. Stella arbetar som koordinator på en reseförmedling och trivs bra med sin lugna tillvaro på jobbet. Lugn är dock inget hon har på hemmaplan. Hon är ensamstående mamma, och sjuåriga sonen Felix har det inte lätt i skolan, han brottas med utanförskap och får ofta skulden när något går fel. När Joel, en managementkonsult, anlitas för att effektivisera företaget Stella arbetar på ställs allt på ända. Stellas tjänst dras in och om hon inte vill bli arbetslös måste hon tacka ja till att resa runt och utvärdera hotell och upplevelser i Norden. Hennes första uppdrag blir att testa ett nytt koncept på det nyrenoverade Högfjällshotellet i Fröliden. Stellas första impuls är att tacka nej, men efter ytterligare en händelse på Felix skola får hon nog. Tillsammans tar de sig till fjällen. Kanske är det här avbrottet de båda behöver? Ett litet steg på vägen är en varm, charmig och höstmysig feelgoodroman som doftar av multnande löv, bär och termosar fyllda med te.

Jag har tyckt om alla böcker jag läst av Jenny, men Ett litet steg på vägen är hennes bästa hittills. Nu när det är mörkt och kallt så är en värmande feelgood precis vad man behöver! Jag plöjde mig igenom boken på en kväll och föll pladask för Fröliden, där boken utspelar sig och kan väl känna igen mig i den sjuåriga sonens problematik då jag hade liknande problem med skolan i den åldern. Det här är en bok man blir glad av att läsa!

Tack Norstedts och Jenny för det fina, signerade recensionsexemplaret!