Flocken
Originaltitel: Flocken
Sidor: 188
ISBN: 9789180006187
VÄLKOMMEN TILL DECEMBER Supersnuten John Wagners liv slås i spillror när hans fru Sara och sonen Mattias plötsligt försvinner. Spåren leder till Saras barndomstrakter, den gudsförgätna orten December långt uppe i Sveriges obyggd. December visar sig vara en skitmagnet. Snart har John inte bara sin familj att leta reda på, utan även en riktig smältdegel av smutsig kriminalitet att skotta i.Efter att mot sin vilja ha blivit en del av Decembers poliskår teamar John snabbt upp med psykologen Kim Cordell, som också har ett mörkt förflutet. Tillsammans tar de sig an December och krafterna som verkar på stadens skuggsida. Allt börjar med en brutal gängskjutning och ett lik som fiskas upp utanför hans hus.I den här serien är det ingen som håller igen, varken huvudkaraktärerna eller deras motståndare. Men en sak är säker – när du kommit till December blir det svårt att lämna.

Jag har hört att första delen av Döden i December inte ska vara den bästa men att serien växer efter varje bok och det ser jag fram emot. Just Flocken är en orgie i gängrelaterad verksamhet – vilket jag börjat tröttna på nu när det står om det i nyheterna varje dag. Det jag var mest intresserad av, John Wagners familjs försvinnande, får därför stå i bakgrunden. Och av det jag sett så kommer det att vara den röda tråden genom hela serien, så jag lär få läsa på nu så att jag får reda på det! Trots det så är det riktigt spännande och hade just den här bokens tema varit något annat så hade det inledande betyget varit högre. För jag gillar hur de skriver och huvudpersonerna får mig att vilja läsa klart hela serien på en gång. Jag måste ju bara få veta hur allt hänger ihop, vad är sanningen och vart är Wagners familj?